De Ultieme Patser Lockdown Upgrade Guide

De Ultieme Patser Lockdown Upgrade Guide

Coronavermoeidheid terwijl we juist nu energie nodig hebben. Zoommeetings en anderhalve-meter-knuffels tijdens en een digitaal opgesplitste coronakerst. Elleboogboksen terwijl we gewoon weer in de sportschool willen boksen. En een nieuw jaar waarin we toch gewoon keihard gaan knallen. Want dat is wat Patsers doen – samen keihard knallen. 

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

Gezond, gelukkig en gemotiveerd

Het zijn bizarre tijden maar geen virus staat ons in de weg om het beste uit onszelf te halen. En dus nemen we ook deze uitdaging met gedesinfecteerde handen aan. Omdat de motivatie soms onder een berg aangescherpte maatregelen verdwijnt hebben we een Patser Lockdown Upgrade Guide samengesteld. Een enorme bak vol met tips, tricks & tools die je kunt gebruiken om tijdens de lockdown energie terug te krijgen in plaats van in te leveren. 

1. Zorg voor een goed ritme

Tijdens al dat thuis-zijn is een gezond ritme essentieel. Zorg dat je op tijd en goed ontbijt, bijvoorbeeld met snel gebakken protein pancakes, en blijf niet in je pyjama hangen. Pyjama’s zijn om te chillen, niet om dingen voor elkaar te krijgen. 

2. Houd werk en privé gescheiden

Voorkom de och ik heb vandaag zo veel gewerkt-waan terwijl je de helft van de dag aan het stofzuigen en strijken was. Een kwalitatief werkuur is exclusief oud papier uitzoeken en drie kopjes theezetten. Zorg voor een duidelijk afgebakende werkplek, bij voorkeur met uitzicht op een witte muur (niet op die slordige kast) – zonder afleiding dus.

3. Las pauzes in

Geef jezelf de ruimte (ja hoor, anderhalve meter zeker haha) om energie op te wekken. Dit doe je bijvoorbeeld door voldoende pauzes te nemen en dan ook echt totaal iets anders te doen in zo’n pauze. Een kwartiertje oefeningen uit ons thuis trainingsschema doet wonderen!

4. Doe alsof je een hond hebt

Stap tenminste één keer per dag de buitenlucht in voor een wandeling, ook al is het maar voor tien minuten. Door de benen goed te strekken en buiten uit te waaien schud je dat gevangenis-gevoel dat je na uren tussen vier muren krijgt van je af – en kun je mensen op straat gedag-glimlachen. 

5. Doe lekker sociaal

En daarmee bedoelen we mensen bellen. Dat is zeg maar wanneer je een stem met emoties erin kunt horen, niet wanneer je grappige eenhoorn-emoticons op WhatsApp uitzoekt. We zijn sociale wezens en we hebben die mens-tot-mens interactie, die liefde en bevestiging van ons mens-zijn nodig om ons goed te voelen. 

6. Eet lunch

Als je geen collega’s hebt om mee te lunchen is het best aantrekkelijk om de lunch te verwaarlozen en een broodje achter de PC weg te kanen – of soms helemaal niet te lunchen. Maar dat gaan we dus mooi niet doen! Maak gebruik van de *tijd* die je hebt en maak een feest van de lunch. Wat dacht je van een smakelijk bord Italiaanse rigatoni?

7. Beweeg nóg meer

Soms lijkt het alsof we vastroesten in deze coronadagen. Om roest te voorkomen moet je bewegen. Zorg er dus voor dat je nóg meer beweegt dan vóór het nieuwe normaal. Start bijvoorbeeld een Droog & Sterk Challenge (voor mannen) of een Lose Your Weight Challenge (voor vrouwen). 

8. Doe iedere dag iets nieuws

Doorbreek de dagelijkse coronasleur met iets nieuws. Bak je eigen brood, probeer een nieuw kaartspelletje uit, drink iedere dag een ander soort thee; wat het ook is – doe iets nieuws. Nieuwigheid houdt je actief én positief.

9. Eet gezond

Waag het niet om zakken chips leeg te eten omdat je thuis bent en dat zo zielig is. Corona is géén excuus om slecht te eten. Sterker nog, deze pandemie zou de reden moeten zijn om juist gezonder te gaan eten. Eet veel groenten, fruit, noten, een beetje vis en tik zo nu en dan een Super Green Fit Drink achterover. 

10. Drankquilo!

Yes ook de Patsers kunnen zich in de Dranquilo hype vinden. Geniet van een glaasje kwalitatieve wijn bij het avondeten of een halfje port bij het borrelplankje maar kalm aan met die alcohol. Hoe desperados deze Corona situatie ook is; geen reden om ons te verdrinken in liters Alzheimer-vloeistof. 

11. Wees lief voor jezelf

De maatregelen zijn al streng genoeg dus vergeet niet om jezelf te belonen. Geniet van al het fijne dat er is; vrienden, goed eten, overheerlijke taart-op-z’n-tijd, wandelingen, een bad vol met badschuim, gezellige kaarsjes, warme dekens.. noem het maar op. Geniet ervan!

12. Oefen dankbaarheid

In Nederland hebben we geen Thanksgiving traditie, maar eigenlijk zouden we elke dag aan Thanksgiving moeten doen. Niet per se met een gebraden kalkoen & co, maar gewoon dankbaarheid oefenen. Bijvoorbeeld door als je wakker wordt nog even met je ogen dicht in bed te blijven liggen en drie dingen te bedenken waar je dankbaar voor bent. 

Wist jij al dat..

Patser een waanzinnig Thuissport Pakket heeft samengesteld? Precies omdat gezond eten en genoeg beweging juist nu zo belangrijk zijn heeft ons Patser Pakket Team een box vol met motivatie voor je klaargezet. Met een uitgebreid 4-weken trainingsschema inclusief tutorial video’s, een maaltijdshake, proteïne pannenkoeken, de Super Green Fit Drink én een shakebeker stomen we je klaar voor het nieuwe jaar – en dat voor een prikkie. If you know what we mean. 

Volg je Patser.life al op social media? Het lijkt ons leuk om je ook daar te zien!
Deze artikelen vind je vast ook leuk
Aanbevolen producten