5 Lifehacks van proteïne poeder: Dit moet je weten!

5 Lifehacks van proteïne poeder: Dit moet je weten!

Een lekkere proteïne shake is voor velen van ons onmisbaar in een gezonde en sportieve levensstijl. Maar hoe maak je nou een heerlijke shake? Het klinkt simpel, maar toch is het een hele opgave. Die vervelende klonten, iedere keer dezelfde smaak of een vieze shakebeker.  Door middel van trial en error hebben we een einde gemaakt aan al deze strugglesHet resultaat? 5 Proteïne Lifehacks. Let’s dig right in!  

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

#1 Verander de volgorde

Irriteer jij je ook elke keer aan die klonterige proteïne shake? Hier hebben we gelukkig een oplossing voor. In plaats van eerst de proteïnepoeder, doe je nu eerst wat water in de shakebeker. Vervolgens voeg je een schepje eiwitpoeder toe. Met het zeefje, bijgeleverd met de Patser shakebeker, maak je een heerlijke klontvrije shake. Shake it up!

#2 Herstel met Caseïne

Een eiwitshake die ervoor zorgt dat je beter slaapt, bestaat dat? Jazeker, dat is de caseïne proteïne shake! Caseïne-eiwitten zijn langzame eiwitten die, zoals het woord al zegt, langzaam door het lichaam worden opgenomen. Caseïne-eiwit is daarom uitermate geschikt vóór het slapen gaan. Uit onderzoek is gebleken dat de inname van eiwitten voordat je gaat slapen, een versterkte werking heeft op de eiwitsynthese. Dit draagt bij aan een goed herstel van de spieren.

#3 Soda als wondermiddel

Oeps! Alweer de gebruikte shakebeker laten liggen in de sporttas. Het is ons allemaal wel eens overkomen. Het lijkt heel onschuldig totdat je de deksel van de shakebeker afhaalt. Wat een stank! Maar hoe los je dit op? Soda is jouw reddende engel. Vul de shakebeker met water en voeg er vervolgens twee eetlepels soda aan toe. Laat het voor een uurtje rusten. Vervolgens maak je de beker schoon met wat afwasmiddel.

#4 Pimp it up

Dag in, dag uit, dezelfde shake. Ben jij de smaak ondertussen zat geworden? Tijd om je shake op te pimpen! Wil jij een fruitige en frisse shake? Voeg er wat fruit aan toe. Dan je gelijk een dosis vitaminen binnen! Met stukjes aardbeien, frambozen en bosbessen is de Patser strawberry proteïne shake next level. Heb je liever een romige shake? Voeg dan wat magere kwark aan je shake toe. Zo krijg je gelijk wat extra eiwitten binnen! Je kunt ook wat havermout, noten of granola toevoegen om de shake wat meer body te geven. Be creative!

#5 Let’s bake

Houd jij van koken? Of ben je een echte zoetekauw? Duik dan de keuken in voor heerlijke zoete gerechten en baksels met proteïne poeder. Wat dacht je van heerlijke proteïne wafels of proteïne pannenkoeken? Dat is cheaten zonder schuldgevoel! Dat wil toch iedereen? Check onze Instagram voor heerlijke, gezonde baksels met proteïne poeder! Vergeet je ons niet te taggen als jij een heerlijke “Patser creatie” hebt gemaakt?

Volg je Patser.life al op social media? Het lijkt ons leuk om je ook daar te zien!
Deze artikelen vind je vast ook leuk
Aanbevolen producten